میم فا

Robin Robotics Company | شرکت هوشمان نگار رابین

هسته سفارشی برنامه کاربردی مبتنی بر وب میم فا (W-BACK) نسخه 2.0.1.1

 هسته سفارشی برنامه کاربردی مبتنی بر وب (W-BACK)

امروزه تکنولوژی‌های بسیار زیادی جهت طراحی و ساخت برنامه‌های کاربردی تحت چارچوب و پلتفرم‌های گوناگون ایجاد شده‌اند؛ و تقریبا می‌توان ادعا کرد که بنا به سلایق مختلف ابزارهای گوناگون نیز موجود می‌باشد. همچنین ابزارهایی دیگر نیز برای اصطلاحا برقراری ارتباط با سیستم‌ها موجود است که به کاربران خود امکان می‌دهد که مسائل و دستورات خود را به سادگی برای سیستم بیان نموده و به هدف مورد نظر برسند. در ادامه قصد طرح ایده‌ای را داریم که می‌تواند پیوندی کارامد بین این ابزارها برقرار کند. اما پیش از تشریح ایده جا دارد به مختصر توضیحی از ابزارهای موجود بپردازیم.

اسکریپت

برنامه‌های نوشته شده با فرمان‌ها و زبان‌هایی که مخصوص هر سیستم عامل هستند را اصطلاحا شِل اسکریپت  می‌نامند؛ که جهت مدیریت و خودکار‌سازی بسیاری از کارها در سطح سیستم عامل کاربردی اساسی دارند. این اسکریپت‌ها از زبان و برنامه‌های خط فرمان موجود در سیستم نهایت استفاده را برده و آنها را برای انجام کارها با یکدیگر ترکیب می‌کنند. و مخاطبین آن بیشتر ادمین‌ها، برنامه‌نویسان و کاربران پیشرفته سیستم می‌باشند.

مفهوم کلمه‌ی اسکریپت در بین برنامه‌نویسان و مدیران حرفه‌ای سیستم عمدتا به تک فایل‌هایی حاوی متونی نوشته شده به زبان‌های برنامه‌نویسی یا اسکریپت نویسی بی‌نیاز به کامپایل و ساده اطلاق می‌شود؛ که هدف آنها حل سریع مشکلات و مسائل سیستمی می‌باشد. 

اسکریپت‌ها برای مقاصد خاصی نوشته می‌شوند و بسیاری از توسعه دهندگان امور روزمره‌ی سیستمی، امور محوله‌ی خود را با نوشتن اسکریپت‌هایی ساده لنجام می‌دهند. شروع استفاده از این کلمه در این مفهوم از زمان تولد یونیکس و استفاده از فایلی حاوی مجموعه دستورات برای اجرا شدن، بجای نوشتن و اجرای دستورات تکراری آغاز شد و این فایل ها را اسکریپت نامیدند. 

در این مفهوم معمولا از دو دسته زبان‌ها برای اسکریپت نویسی استفاده می‌شود : 

1. زبان‌هایی که هدف آنها کار در محیط خط فرمان است؛ مانند: BASH ، CSH ، ZSH 

2. زبان‌هایی که در اصل زبان برنامه نویسی هستند اما از منظر سادگی علاوه بر وظایف خود در نوشتن اسکریپت‌ها هم بسیار پرکاربرد شده‌اند؛ مانند: Perl، Python، JavaScript، PHP

صفحات وب

هر سند اچ‌تی‌ام‌ال ، یک فایل مبتنی‌بر‌متن  است که معمولاً با پسوند. htm یا html نام گذاری شده و محتویات آن از برچسب‌ های اچ‌تی‌ام‌ال تشکیل می‌شود. مرورگرهای وب، که قادر به درک و تفسیر این برچسپ‌ها می‌باشند، تک تک آن‌ها را از داخل سند خوانده و سپس محتوای صفحه را نمایان‌سازی  می‌کنند.

اچ‌تی‌ام‌ال زبان برنامه‌نویسی نیست، بلکه زبانی برای نشانه گذاری ابرمتن  است و اساسا برای ساخت‌مند کردن اطلاعات و نمایش اجزای منطقی یک نوشتار - نظیر عناوین ، تصاویر ، فهرست ها ، بندها و جداول- به کار می رود. همچنین وظیفه‌ی صفحه آرایی یا نقاشی صفحات وب بر دوش فناوری‌های دیگری همچون سی‌اس‌اس  می‌باشد.

اما امکانی دیگر در طراحی صفحات وب وجود دارد که به کاربر اجازه اسکریپت‌نویسی می‌دهد؛ که از بنام‌ترین آن‌ها می‌توان به جاوااسکریپت اشاره نمود.

جاوا اسکریپت  اولين زبان اسكريپت، در رابطه با مرورگرهای وب می‌باشد. زبان‌های اسكريپت در تکنولوژی وب بعنوان حد ميانه بين كدهای اچ‌تی‌ام‌ال و زبان‌های معمول برنامه‌نويسي قرار داشته و بصورت مفسر عمل می‌نمايند. جاوا اسکریپت فقط به منظور استفاده در صفحات وب طراحی شده است و شما می توانید متن جاوا اسکریپت موردنظر خود را در ساده‌ترین ویرایشگرها مثل «نوت‌پد » ویرایش نمایید. دستورات جاوا اسکریپت هم می‌توانند بین برچسپ‌های اچ‌تی‌ام‌ال قرار گرفته و به همان صورت فایل متنی ذخیره شده و در مرورگرهای وب نمایان شوند.

تکنولوژی‌های متعدد دیگری نیز در طراحی صفحات وب دخیل می‌باشند (مثل  Ajax،  XML،  XHTML و ...) که به برخی از آن‌ها اشاره شد.

 شکل گیری ایده

توجه به ویژگی‌های اساسی و متمایز اسکریپت‌ها مثل سادگی، شباهت بیشتر به زبان طبیعی ، عدم نیاز به فایل کامپایل شده، دسترسی ساده و گسترده‌تر، دامنه وسیع کاربرد؛ همچنین سادگی و قابل فهم بودن نگارش تگ‌های اچ‌تی‌ام‌ال موجب شد تا ایده ترکیب این دو تکنولوژی شکل بگیرد؛ که در این راستا تکنولوژی‌هایی از قبیل جاوااسکریپت و وی‌بی‌اسکریپت  ارائه شده‌اند.

اما همان گونه که گفته شد، این تکنولوژی‌ها فقط به منظور استفاده در صفحات وب طراحی شده اند؛ و کاربر نمی‌تواند از جاوا اسکریپت و تکنولوژی‌هایی ازین دست، براحتی و همانند بش‌اسکریپت  برای مدیریت سیستمی و کار با سیستم عامل بهره ببرد. همین امر مسبب شکل‌گیری ترکیبی کامل‌تر از این دو تکنولوژی (اسکریپت و صفحات وب) می‌شود. بدین معنی که با ترکیب صحیح این دو می‌توان نوعی جدید از تکنولوژی را بنا نهاد که با بهره‌گیری از مزایای کم نظیر آن‌ها در عین سادگی مکانیسم‌های پیچیده را پیاده‌سازی نماید.

به طور خلاصه یعنی ترکیب قدرت کم نظیر برنامه‌نویسی شِل با نمایشگر قدرتمند و منعطف صفحات وب.

W-BACK : Web-Based Application Custom Kernel

این تکنولوژی در حقیقت یک مرورگر  بهمراه زبان اسکریپتی ، تفسیری ، دستوری ، مستقل از پلتفرم ، سمت سرویس‌دهنده ، سطح بالا ، امن، قابل جاسازی ، سبک و توسعه‌پذیر  مخصوص به خود می باشد. که در حقیقت وظیفه باز کردن صفحات وب را به عنوان یک برنامه مجزا دارد.

کافیست هسته بسیار سبک مفسر W-BACK)) روی دیوایس مورد نظر یکبار نصب شده باشد و برنامه که در حقیقت یک فایل متنی است، عینا اجرا بشود. حال این بروزر قدرتمند اجرا شده و تفسیر شده‌ی متن -که ترکیبی از دستورات نوشته شده به زبان مخصوص به خود و تکنولوژی‌های ایجاد صفحات وب می‌باشد- بلافاصله همانند یک صفحه وب نمایش داده  می شود. یعنی وب سایت ما به صورت محلی و به شکل و شمایل یک برنامه کاربردی اجرا می‌شود. که نیازی به سرور و یا هیچ چیز دیگر به جز هسته مفسر ندارد.

بظاهر می‌توان گفت این ابزار تفاوت چندانی با تکنولوژی‌هایی پیشین خود ندارد؛ اما نکته اصلی، در نحوه تولید و نوشتن برنامه‌های مورد نظر، وسعت و تفاوت کاربرد، وسعت مخاطب و کوتاه شدن چرخه تولید است. که با کنار هم قرار گرفتن این ویژگی‌ها می‌‍‌توان بر نو بودن ابزار مذکور صحه گذاشت.

 در این تکنولوژی کاربر در حقیقت علاوه بر امکانات موجود برنامه نویسی وب، با زبان برنامه‌نویسی MCL  مواجه می‌باشد که به او این امکان را می‌دهد، تا حتی بتواند در صورت نیاز، بدون نوشتن حتی یک تگ اچ‌تی‌ام‌ال از پایه برنامه‌نویسی نموده، همان موقع فایل را اجرا کرده و در نهایت خروجی را به صورت یک صفحه وب مشاهده نماید. 

به بیانی کاملتر متن نوشته شده می‌تواند مانند بچ فایل ‌های ویندوز صرفا برای انجام دستوری خاص تولید شده باشد، یک فایل حاوی اطلاعات  و یا یک برنامه  با اینترفیس وب باشد. با این ابزار دریچه‌ای دیگر برای توسعه دهندگان وب، برنامه‌های رومیزی، برنامه‌های کاربردی موبایل و همچنین مدیران و کاربران سیستم فراهم بوجود می‌آید که از آن می‌توان اینگونه یاد کرد:

• قدمی جدید در مسیر متن باز شدن

• ارائه نسلی جدید از نرم افزارها

• یک بار بنویس همه جا اجرا کن (تحقق شعار جاوا)

• همان لحظه بنویس همان لحظه اجرا کن (شعار اصلی W-BACK)

*.wap به جای *.exe،*.c ، *.bat،*.sh  و...

بدیهیست که کاربر می تواند هر نوع برنامه‌ای را -چه بصورت پویا ویا ایستا، تک صفحه ای ویا چند صفحه‌ای، حاوی متن دستورات یا به صورت صفحات وبسایت ویا ترکیب هردو- طراحی کرده و فقط با تغییر پسوند فایل صفحه اول برنامه به  ".wap" آن را بعنوان یک نرم افزار اجرا کرده و یا ارائه کند.

• می تواند یک فایل متنی ساده باشد یا چندین فایل متنی یا غیر متنی.

• می تواند هر صفحه شامل یک خط دستور ساده باشد و یا چندین هزار خط کد تو در تو.

• می تواند یک صفحه اچ‌تی‌ام‌ال ساده باشد یا ترکیبی از تکنولوژی‌های وب و دستورات برنامه و اسکریپت نویسی MCL

لازم به ذکر است که نسخه اولیه W-BACK اکنون برای ویندوز قابل اجرا می‌باشد. و پس از تکمیل و بهبود در کیفیت، می‌توان برای سایر پلتفرم‌ها آن را اختصاصی نمود.

مشخصات

نام نرم افزار:Web-Based Application Custom-made Kernel (W-BACK)

نسخه نرم افزار: 2.0.1.1

شرکت سازنده: MiMFa

تاریخ نشر: 1395/12/01

ناشر: www.MiMFa.net

توزیع: رایگان

بسته‌های طراحی وب

ایستا

ثبت دامنه
اختصاص هاست
پیاده سازی سایت
یکسال پشتیبانی

1,5 میلیون تومان

سفارش

استاندارد

ثبت دامنه
اختصاص هاست
پیاده سازی سایت
آموزش کنترل پانل
اس اس ال رایگان
بک آپ هفتگی
یکسال پشتیبانی
درج اطلاعات اولیه وبسایت
ریسپانسیو و سازگار با موبایل

3.5 میلیون تومان

سفارش

پیشرفته

ثبت دامنه
اختصاص هاست
پیاده سازی سایت
آموزش کنترل پانل
اس اس ال رایگان
بک آپ هفتگی
یکسال پشتیبانی
درج اطلاعات اولیه وبسایت
ریسپانسیو و سازگار با موبایل
واکنشگرا و جلوه های بصری
نمایش در صفحه اول گوگل
طراحی قالب سفارشی
طراحی بنر تبلیغاتی سفارشی

8 میلیون تومان

سفارش

سفارشی

ثبت دامنه
اختصاص هاست
پیاده سازی سایت
آموزش کنترل پانل
اس اس ال رایگان
بک آپ هفتگی
یکسال پشتیبانی
درج اطلاعات اولیه وبسایت
ریسپانسیو و سازگار با موبایل
واکنشگرا و جلوه های بصری
نمایش در صفحه اول گوگل
طراحی قالب سفارشی
طراحی بنر تبلیغاتی سفارشی
طراحی گرافیکی سفارشی
طراحی لوگو سفارشی
طراحی ابزارهای سفارشی

از 12 میلیون تومان

سفارش

شرکت هوشمان نگار رابین جهت تکمیل کادر خود از کلیه علاقه‌مندان به انجام امور فروش و بازاریابی، بدون شرایط مکانی، با حقوق و مزایای عالی دعوت به همکاری می‌نماید. در صورت تمایل می توانید با شماره تماس 3919 830 (0353) تماس حاصل فرمایید.